محل تبلیغ شما
بیماریگربه

راه های نگهداری و درمان ضرب دیدگی دست گربه

ذاتا گربه ها به دلیل داشتن روحیه کنجکاوی زیاد به درمان ضرب دیدگی دست گربه نیاز پیدا می کنند. در صورتی که گربه نیاز به درمان ضرب دیدگی دست گربه داشته باشد می تواند با طی کردن روندهای درمان، دوباره از عضو آسیب دیده خود تا آخر عمر بدون هیچ مشکلی استفاده کند. در ادامه با ما همراه باشید تا اگر شما هم گربه خانگی تان دچار آسیب دیدگی شده است بتوانید کمک زیادی به درمان و نگهداری از گربه آسیب دیده خود بکنید.

درمان ضرب دیدگی دست گربه

بسیاری از گربه ها بیشتر به دلایلی چون تصادف با ماشین و افتادن از ارتفاع دچار آسیب دیدگی می شوند. برای درمان ضرب دیدگی دست گربه ابتدا لازم است وضعیت حیاتی گربه چک شود و سپس باید اقدام به عکسبرداری، سونوگرافی و رادیولوژی از محل آسیب دیده کرد. تصویربرداری، سونوگرافی و رادیولوژی برای ارزیابی دقیق ناحیه آسیب دیده می باشد تا از طریق آن بتوان در مورد روند ناحیه درمان، برنامه ریزی درستی کرد. استفاده از پانسمان و گچ برای درمان گربه آسیب دیده باعث ایجاد مشکل در استراحت گربه می شود؛ بهترین راه برای سریع تر شدن روند بهبود، استفاده از عمل جراحی است، با استفاده از عمل جراحی، روند بهبودی سریعتر پیش رفته و استخوان آسیب دیده دوباره مثل روز اول التیام و بهبود می یابد.

نکات مهم درمان ضرب دیدگی دست گربه

مهم ترین نکته ای که برای درمان ضرب دیدگی دست گربه ها باید در نظر داشت این است که در صورتی که هیچ آموزشی در این خصوص ندیده اید باید قبل از انجام هر کاری ابتدا موضوع را به دامپزشک متخصص گزارش دهید، دامپزشک متخصص اقدام به شناسایی و بررسی ناحیه آسیب دیده کرده و مانع بدتر شدن اوضاع گربه می شود، با در نظر داشتن توصیه و نکات ایمنی دامپزشک می توان جلوی از بین رفتن و درد کشیدن گربه را گرفت. متاسفانه بعضی افراد در برخورد با گربه آسیب دیده دست به کارهای اشتباهی مثل دادن قرص استامینوفن و جا انداختن استخوان آسیب دیده گربه می کنند که متاسفانه باعث بدتر شدن وضع گربه و یا حتی مرگ گربه می شود.

نوشته های مشابه

مراقبت از گربه آسیب‌دیده

اولین موضوعی که برای مراقبت از گربه آسیب دیده باید در نظر داشت این است که بدانید گربه در حال درد کشیدن است و ممکن است در صورتی که بدنش را لمس کنید به شما حمله ور شود و شما را گاز بگیرد حتی در صورتی که قبل از اینکه دچار آسیب دیدگی شده باشد گربه ای آرام و ساکت باشد. موضوع دیگر اینکه، گربه ای که دچار شکستگی استخوان شده است ممکن است تا چند روز دچار شوک شود و اشتهایش بسیار کاهش یابد که این موضوع کاملا طبیعی است در صورتی که توسط دامپزشک معاینه شده و تحت درمان باشد. بدن گربه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دیدگی و یا شکستگی دارد پس هیج جای نگرانی نیست چرا که طی 4 تا 6 هفته مراقبت کردن از آن به طور کامل التیام میابند.

پیشگیری از آسیب دیدن دوباره گربه

برای جلوگیری از آسیب دیدن گربه می توان مانع بیرون رفتن گربه از خانه شد، برای اینکه با بیرون نرفتن گربه از خانه، دیگر توسط  گربه های دیگر مورد حمله قرار نمی گیرد و یا توسط ماشین ها زیر گرفته نمی شود. راه دیگر برای جلوگیری از آسیب دیدن گربه، محدود کردن رفتن گربه به مکان های خطرناک مثل لبه های بالکن و یا بالای درخت است.

bit.lyshorturl.atcutt.lytinyurl.comrb.gy
rebrandly.comt.lyn9.clurlshortner.orgsnip.ly

جستجوی کاربران برای این مطلب:

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. نشانه‌های ضرب دیدگی یا شکستگی می‌تواند شامل ورم، قرمزی، حساسیت به لمس و عدم توانایی در استفاده از دست باشد. باز هم، بهترین راه تشخیص توسط دامپزشک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا