محل تبلیغ شما
بیماریسگ

راهکارهایی برای درمان خانگی مسمومیت سگ

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از سگ نگهداری می کنید، باید راهکارهایی را برای درمان مسمومیت آنها بدانید. درمان خانگی مسمومیت سگ کمک می کند جان او را نجات دهید و  بدحالی او را بهبود ببخشید. متابولیسمی که سگ دارد با انسان فرق می کند و ‌استانداردهایی که برای انسان ها وجود دارد، در رابطه با سگ نمی توانید به کار ببرید. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با درمان خانگی مسمومیت سگ خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

درمان خانگی مسمومیت سگ  

اگر قصد دارید دارویی را برای سگ استفاده کنید حتما با دامپزشک مشورت کنید، زیرا برخی داروها مانند آسپرین ممکن است برای انسان اثر درمانی داشته باشند اما برای سگ مضر و کشنده باشند. اگر شک دارید که سگ دچار مسمومیت شده است، کمک های اولیه را باید شروع کنید تا جان او به خطر نیفتد. برای درمان مسمومیت سگ، باید به علامت هایی که واضح هستند واکنش نشان دهید و در ابتدا از ایمنی خود مطمئن گردید. از دستکش برای درمان مسمومیت سگ استفاده کنید. در اولین قدم مانع از این شوید که سگ مواد سمی بیشتری بخورد و اجازه ندهید که سموم با آب شیرین در تماس باشد.

انواع درمان خانگی مسمومیت سگ

در صورتی که مسمومیت سگ به واسطه گازهای سمی باشد، او را به جایی ببرید که هوای تازه باشد و ‌قبل از ورود به این مکان باید به روشن کردن تهویه بپردازید. در صورتی که مسمومیت سگ به دلیل خوردن مواد خطرناک باشد و یا اینکه آن را نوشیده باشد، باید برای درمان های خانگی مسمومیت سگ، به او آب بخورانید البته دقت کنید که اگر ماده سمی که خورده است، ماده شوینده می باشد، از خوراندن آب به او پرهیز کنید. دقت کنید که سگ را مجبور نکنید که آب بخورد. کمک کنید که علائم حیاتی سگ مثل ضربان قلب و تنفسش حفظ گردد. نمونه هایی که به آنها مشکوک هستید، جمع کنید و به دامپزشک نشان دهید تا درمان مناسبی را پیشنهاد دهد. 

نوشته های مشابه

ممنوعیت برخی کارها در زمان مسمومیت سگ

زمانی که سگ دچار مسمومیت می شود، تمرکز خود را از دست ندهید و دستپاچه نشوید چون برخی کارها بدتر به سگ آسیب می زند. دقت کنید که برای درمان خانگی مسمومیت سگ استفراق را القا نکنید. بسیاری از افراد هستند که به اشتباه این کار را انجام می دهند. هیچگاه به خنثی کردن مواد سمی نپردازید، چون ممکن است باعث آسیب بیشتر به سگ شود. برای درمان خانگی مسمومیت سگ به او شیر یا روغن ندهید چون باعث می شود سم بیشتر جذب بدن سگ شود. جهت دریافت مشاوره به منظور درمان خانگی مسمومیت سگ با شماره تماس موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجرب مجموعه دریافت کنید.

درمان مسمومیت سگ با شیر: آیا واقعا مؤثر است؟

هر ساله بسیاری از صاحبان سگ با مشکل مسمومیت حیوانات خانگی خود مواجه می‌شوند. واکنش‌های مسمومیتی می‌توانند ناشی از مواد خوراکی نامناسب، داروهای انسانی یا مواد شیمیایی باشند. یکی از راه‌هایی که برخی افراد برای مواجهه با این موقعیت پیشنهاد می‌دهند، استفاده از شیر است. اما آیا شیر واقعا می‌تواند به درمان مسمومیت کمک کند؟

به طور کلی، شیر یکی از موادی است که ممکن است به تسکین برخی علائم مسمومیت، مانند تحریک معده، کمک کند. ولی به یاد داشته باشید که شیر به تنهایی نمی‌تواند یک درمان جامع برای مسمومیت باشد و در برخی موارد ممکن است حتی وضعیت را بدتر کند. به همین دلیل است که هنگامی که مظنون به مسمومیت سگ خود هستید، بلافاصله به دامپزشک مراجعه کنید.

برای اطمینان از بهبود حالت سگ خود، همیشه با دامپزشک مشورت کنید و از پیگیری‌های مناسب اطمینان حاصل کنید. شیر ممکن است به عنوان یک درمان اولیه کمک کننده باشد، اما بهتر است به عنوان یک راه‌حل جامع به آن نگاه نکنید.

راهکارهای دامپزشک برای درمان سگ

درمان خانگی مسمومیت سگ از این رو صورت می گیرد تا مواد سمی که وارد بدنش شده است، خنثی گردد و بیشتر جذب بدنش نشود. دامپزشک با توجه به ماده ای که سبب مسمومیت شده است، پادزهر مناسب را تجویز می کند و اقداماتی را توصیه می کند تا هم درد سگ کمتر شود و هم دمای بدنش کنترل شود. برای اینکه جذب ماده سمی کمتر شود، دامپزشک ممکن است زغال فعال و تنقیه را سفارش کند.
برای اینکه ماده سمی جذب پوستی کمتری داشته باشد نیز از روغن های خارجی می توان استفاده نمود. گاهی برای اینکه درمان بهتری صورت بگیرد، دامپزشک ممکن است شستشوی معده را انجام بدهد. همچنین از سرم نیز می توان استفاده نمود. اگر مسمومیت به این دلیل باشد که سگ قرص هایی مثل فشار خون، آسپرین و … را به تعداد زیاد قورت داده است، برای درمان القای استفراغ را توصیه می کند. اگر هدف این باشد که ماده سمی از ادرار به مقدار زیاد دفع شود، داروهای دیورتیک استفاده می شود و اگر شرایط جدی تر و خطرناک تر باشد، ممکن است از دستگاه دیالیز استفاده شود تا کلیه ها فیلتر شوند تا خون و کلیه یک از ماده سمی پاک شود.

 

bitly.comshorturl.atcutt.lydid.lirb.gy
rebrandlyt.lyhttps://n9.cl/urlshortner.orgsniply.io

جستجوی کاربران برای این مطلب:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا