محل تبلیغ شما
سگتغذیه

آسان ترین روش تهیه غذای سگ در منزل

بسیاری از افرادی که یک سگ خانگی را نگهداری می کنند، با مشکلات سوء هاضمه در سگ مواجه می شوند و یا گاهی غذای آماده سگ دارای مواد شیمیایی بوده که برای سلامت سگ مضر است. در این حالت است که بهترین راه تهیه غذای سگ به صورت خانگی است. ما در این جا می خواهیم یک روش آسان را برای تهیه یک غذای خشک فوق العاده خوشمزه معرفی کنیم.

آماده کردن غذای سگ در خانه

خوشبختانه تنوع غذایی سگ ها بالا است و دست شما برای انتخاب غذای مناسب برای سگ تان کاملا باز است. سگ ها غذاهای متنوعی همچون گوشت، غذاهای مخصوص کنسروی و همچنین غذای خشک استفاده می کنند. از این بین معمولا غذای خشک مقرون به صرفه تر بوده و تهیه آن نیز آسان تر است. اگر شما هم از یک سگ خانگی مراقبت می کنید و برای تان اهمیت دارد که غذای خشک مخصوص سگ تان سالم باشد، می توانید همین حالا خودتان دست به کار شده و خوشمزه ترین غذای خشک مخصوص سگ را تهیه کنید.

خبر خوب این است که تا حد بسیار زیادی از هزینه های نگهداری سگ تان نیز کاسته شده و شما می توانید یک غذای مقرون به صرفه برای سگ تان تهیه کنید. پس بیایید زودتر برویم سراغ طرز تهیه غذای سگ و شما را با این روش آسان آشنا کنیم.

نوشته های مشابه

مواد لازم برای آماده سازی غذای سگ

برای تهیه غذای سگ نیازمند مواد اولیه خاصی هستید. البته نگران نباشید در این جا شما را با تک تک این مواد آشنا می کنیم. مهمترین مزیت این دستور غذا، در دسترس بودن مواد اولیه و آماده سازی و ساخت راحت غذا است.

در ادامه لیستی از مواد اولیه مورد نیاز برای آماده کردن غذای سگ را مشاهده می کنید:

  • گوشت گاو ( نیم کیلو)
  • تخم مرغ ( 2 عدد)
  • آرد گندم ( 3 فنجان )
  • شیر خشک (  1 لیوان )
  • سس ووسترشر ( 2 قاشق غذاخوری )
  • روغن مایع ( نصف فنجان )
  • روغن نارگیل ( 1 قاشق چای خوری )
  • سوپ گوشت ( 1.5 فنجان )
  • سبزیجات خرد شده ( هویج و لوبیا سبز )

البته مورد آخر اختیاری بوده و شما بسته به ذائقه سگ تان می توانید از سبزیجات دلخواهش استفاده کنید.

طرز تهیه غذای سگ در منزل

برای تهیه غذای سگ در منزل کافی است، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. گوشت گاو را به همراه روغن نارگیل کمی تفت دهید.
  2. اگر از سبزیجات در این غذا استفاده می کنید، ابتدا باید سبزیجات را با هم در آب جوش بپزید. مدت زمان لازم بسته به نوع سبزیجات متغیر است. برای راحتی کار شما می توانید پیش از شروع، سبزیجات را جداگانه پخته و آماده کنید.
  3. در این مرحله جذاب شما باید یک خمیر از شیر و آرد آماده کنید. برای این کار شیر و آرد را با هم مخلوط کرده و آنقدر ورز داده و هم بزنید تا کاملا حالت خمیری شکل به خود بگیرد.
  4. بعد از تهیه خمیر، در این مرحله شما باید روغن مایع، سس ووسترشر، سوپ گوشت و تخم مرغ را با هم در یک کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید.
  5. در این زمان گوشت ها خوب تفت داده شده اند. پس می توانید تمام مواد اعم از گوشت تفت داده شده، خمیری که آماده کرده اید و دیگر مواد را با هم مخلوط کنید.
  6. حالا تمام مخلوط را در ظرف فر پهن کرده و در دمای 200 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید تا آماده شود.
  7. وقتی غذا آماده شد، فر را خاموش کرده و اجازه دهید سرد شود. حالا می توانید غذای خشک سگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و به مدت 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا